211pajszer
Forrás:
A Commando saját kezdeményzésű célvizsgálata pajszer-témában
A pajszer egy újra-felfedezett szerszám. Nem igaz, hogy Bobo Lou koporsóját a sírgödörben talált pajszerrel nyomban feszegetni kezdték, tudva-tudván, hogy az eszköz mi célt szolgál. Az igazság az, hogy a jelenlévők közül senki sem tudta, hogy a pajszer mire való. A Szabó Lajos Emlékbizottság elnöke, bizonyos Mauricio Andrelli lefoglalta a pajszert, mint Szabó Lajoshoz kapcsolódó emléktárgyat. Zaczcz András városatya vétót emelt, mondván, a tárgy nem a koporsóban találtatott, hanem a sírgödörben, ezért legalább is kérdéses a tárgy személyes jellege. Az Ezoterikus Egyház papja, aki a sírt bontás előtt felszentelte, Szent Botnak nevezte a pajszert, Teremtő Rúdnak, és az agyagtól megtisztított acéllal varázsköröket írt le Szabó Lajos sarokba félreállított fejfája fölött, mire a fejfa eldőlt. A jelenlévők egy része feljajdult a jelenség hatására, más jelenlevők nem, hanem ellenkezőleg, azt bizonygatták, hogy a fejfa rosszul volt a szomszédos sírkőhöz támasztva, a fejfa feldőlése nem ezoterikus, hanem fizikai természetű okra vezethető vissza. A JimBim Közösség jelenlévő Kisbourbonja is megszólalt, elvetve egy vallási vita magvát, és a fejfa feldőlését ő is fizikai természetűként ítélte meg, kijelentve, hogy minden feldőlés fizikai természetű. Más volna a helyzet, ha a vasbottal leírt körök nyomán a fejfa elemelkedik a földtől, de nem ez történt. Időközben a koporsó előkerült a gödörből, s az egyik sírásó keresetlen mozdulattal nyúlt a Szent Botért, kérem a pájszert, mondta, s e pajszer hajlított végét a koporsó fedele alá feszítette.
Commandónk állásfoglalása e kérdésben az, hogy a pajszer egy célszerszám, feszítővasként aposztrofálható. Álláspontunkat alátámasztja az alábbi régeni daltöredék:
…add a pajszert pajtás,
hagy’ ütöm a résbe,
sej, az összetartás
kettéreccsenése
ez következik most,
ezzel vagyunk verve,
pajszerrel még semmit
nem dolgoztak egybe…
(ismeretlen szerző)